Co je nového v NAV 2017?

Provázaná integrace několika aplikací, uživatelsky přívětivější prostředí, posílení klíčových modulů, snadnější nastavení a konfigurace, sofistikované vytěžování dokumentů a mnoho dalších rozšířeníTo vše najdete v nejnovější verzi informačního systému Microsoft Dynamics NAV 2017!

Microsoft Dynamics NAV 2017S podporou inovativních technologií se po mnoho let Microsoftu daří neustále zlepšovat a posouvat svá řešení. Příkladem toho je i nejnovější verze jednoho z nejpoužívanějších ERP na světě – Microsoft Dynamics NAV 2017. Tato novinka přináší mnoho rozšíření, hlubší integraci s dalšími aplikacemi a nové možnosti pro zvýšení efektivity Vaší společnosti na trhu. Hodnotu společnosti zvýšíte i díky systémové podpoře Vašich obchodních cílů.

Při vývoji nejnovější verze Dynamics NAV 2017 postavil Microsoft svou strategii na třech základních pilířích:

3 pilíře NAV 2017


Spojení dvou světů

Jedná o hlubší propojení Microsoft Office 365, Microsoft Dynamics NAV a jejich těsnou integraci s Power BI.

Pro představu jak tohoto propojení Microsoft dosáhl, uvádíme následující příklady:

  • Nově je uživatel schopen fakturovat svým zákazníkům na základě záznamů ve vlastním kalendáři. To umožňuje Dynamics NAV Add-In, který je v kalendáři umístěný.
  • V sekci e-mail jsou nyní tlačítka, která integrují NAV s e-maily uživatele. Informace o kontaktech může uživatel zobrazit v NAV.
  • Ze seznamu kontaktů je možné ručně synchronizovat vlastní NAV kontakty s kontakty v O365. Stejným způsobem budou tyto kontakty synchronizovány zpět do NAV (je možné aplikovat filtry).
  • Integrované Power BI jsou sofistikované grafy integrované do klienta Dynamics NAV. Nyní mohou být využity v Centrum rolí, Fact boxech a na dalších místech systému. Nástroj Power BI mohou nyní uživatelé využít kdekoliv potřebují.
  • Dynamics Learning Portal je zcela nový průvodce, kterého při seznamování s NAV 2017 nesmíte vynechat!

Posílení klíčových aplikací

Velký posun udělal Microsoft v oblasti nastavení a konfigurace systému. Jako žhavou novinku uvádíme např. funkci Asistovaného nastavení, která bude pravděpodobně nejvíce využívaná pro Dynamics 365, ale poslouží i při implementaci jiných aplikací a řešení. Pomocí Asistovaného průvodce může uživatel editovat vlastní nastavení, pouze se základní znalostí programování.

Zjednodušení je charakteristické také pro nastavení CRM. Je k dispozici velmi snadná Správu příležitostí a vylepšení dalších CRM funkcionalit zobrazovaných přímo v NAV webovém/mobilním klientovi.

Obrovský pokrok uživatel ocení také při práci s příchozími dokumenty. Pokročilé filtry třídí příchozí dokumenty a významně snižují množství záznamů ke zpracování. Funkce OCR nyní zpracuje pdf i grafické soubory, ze kterých načítá příslušná metadata k dokumentům.

Další inovovanou oblastí, jsou funkcionality Zboží. Díky novince Atributy zboží, uživatel přiřadí vlastní specifické ukazatele jednotlivým položkám zboží. Podle atributů nebo jejich skupin může následně dynamicky filtrovat. Pomocí atributů je uživatel schopen vytvořit hierarchii kategorií zboží a těmto kategoriím pak jednotlivé atributy přiřazovat. Pro webového klienta je velmi atraktivní nový „dlaždicový pohled“ na seznamy. Systém zobrazí položky zboží na jednotlivých dlaždicích a k nim automaticky přiřadí příslušná data/atributy.

Sofistikovanější ovládání čeká na uživatele v Projektech a v Centru rolí. Na kartě projektu je zcela nový fact box, aktuální informace o nákladech projektu a mnoho dílčích novinek týkajících se projektové dokumentace, reportů i fakturace.

Jako jednu z dalších vychytávek představili tvůrci nejnovější verze Inteligentní notifikace. Notifikace zaslaná uživateli je na základě kontextu automaticky přiřazena k dalším akcím, které může uživatel spustit. Systém dává uživateli rady a doporučení a nechává pouze na něm, zda je využije nebo je bude ignorovat.

Zcela nové možnosti

Rozšíření funkcionality Předpověď prodejů a zásob Vám podává informace o potenciálních prodejích a přehled potřebného zboží, které na skladě chybí.

Nová funkce Cortana Intelligence na základě historie předpovídá budoucí prodeje a snižuje pravděpodobnost nedostatečných zásob.

Platební služby jsou nyní rozšířeny o standard PayPal plateb a jejich přiřazení k platebnímu dokladu.


Hlavní novinky v české lokalizované verzi

Kromě výše zmíněného přináší NAV 2017 také několik změn specifických pro českou lokalizovanou verzi. Jako příklad uvádíme

  • Elektronická evidence tržeb (EET)
  • Správa certifikátů
  • Workflow pro schvalování CZ dokladů
  • Náhled účtování pro CZ doklady
  • Cash Flow – doplnění CZ záloh
  • Pokladní doklady – funkce kopírovat doklad
  • Intrastat CZ
  • Report Položky dokladu – pokrytí CZ lokalizace

Podrobnosti k těmto novinkám naleznete v NAV 2017 pro ČR